Så rart..

Så rart.. jeg som er så glad i å skrive, men så kommer ikke ordene ut. Kanskje er hodet tomt for ord, eller kanskje bare «closed for reconstruction» som Paal Leveraas så fint beskrev tenåringstida her om dagen? Eller kanskje trenger jeg påskeferie. En slik en med akkurat passe lange skiturer, godt selskap, varm kakao, kalde appelsiner og godt drikke i solveggen. Lange middager foran peisen, gode samtaler og vinen som er spart til en spesiell anledning. Spille spill med en liten slektning og kose meg med den aller minste av oss, hun som knekte krabbekoden i går, og hang opp ned som en flaggermus og smilte til meg da vi begynte skypesamtalen i dag. Hun så trygg og fornøyd ut der hun hang, og jeg kunne ane pappaens sterke hender rundt føttene hennes, selv om den delen var utenfor bildet.. Og så stillhet. Minst en kveld i sofakroken med Normans område, den siste boka til Jan Kjærstad, ei bok jeg merker jeg blir glad inni meg av å lese. Ikke er det lenge til skrivekurset med den samme Kjærstad heller, så den er på en måte litt pensum også.. Pensum? Stryk det ordet, jeg liker det ikke, det passer ihvertfall ikke sammen med med ferieordet. Det er en dag igjen nå. Måtte sola fortsette å skinne, på deg og meg og alle sammen!  That’s the way, aha aha, I like it..

Riktig god påske!!

19 kommentarer om “Så rart..

  1. Lammelåret

    Hei, så fint bilde av deg!

    Ønsker deg en god påske tilbake, måtte den bli fylt av alt det gode du trenger for å gjøre det du ønsker mest når hverdagene er tilbake igjen.

    Liker

  2. Tanketrollet

    Heia, ja er det ikke sånn at det av og til blir krøll på skrivingen 🙂 Det gir god tid for modning av det som kasnkje ikke er ferdig enda ett sted inni oss 🙂 Kos deg med påsken- den ser lovende ut slik du beskriver den 🙂 Gul klem

    Liker

      1. Tanketrollet

        Tusen takk 🙂 Jeg og hun på 10 fikk nettopp gleden av å bli spurt om hun ville bli med ei venninne på fjellet i 2 dager, så da blir det ikke bare påskefri med SAMvær for oss to, men også påskeFRI på både liten og stor 🙂

        Liker

        1. fjellcoachen

          Nyt dagene! Jeg har med hell prøvd meg som grandtante med akebrett et par dager og ser at det er mye å glede seg til etterhvert som den minste av oss også vokser til. 🙂

          Liker

  3. Anne Britt

    God påske til deg! Håper den blir akkurat slik du ønsker. Takk for nok et boktips. Kjærstad skriver veldig godt. så tipset er notert.
    Skrivesperre ja, det er et ganske vanlig fenomen. Men tro meg, ordene kommer når de vil.Og du – trygge gode små barn, det er framtida!

    Liker

  4. c'est la vie!

    Kjenner meg igjen! Men slike pauseperioder trengs, så nyt dagene – noe det virker som du får bra til 🙂 Og så skal det bli veldig spennende å høre mer om skrivekurs. Jeg visste ikke at det var med Kjærstad. Det er en forfatter jeg ikke helt har fått til å lese, men det er noen år siden nå, så kanskje på tide å prøve seg igjen?

    Og ja, enig, veldig fint bilde 😀

    Liker

    1. fjellcoachen

      Jeg vet ikke hve jeg har gitt meg ut på med det skrivekurset, men tenker som så at det kan ikke ikke skje forandring… Riktig god påske til deg også!!! Fint at du liker bildet :-).

      Liker

  5. Ann Judith

    Det er nok underbevisstheten som forteller deg at du fortjener ferie:)
    Må nikke i samstemthet vedr. bildet:) Det er fint fordi du er fin! Liker sveisen, den ligner på min;)
    God påske på fjellet! Jeg tar den ved sjøen..!

    Liker

  6. Mormor

    de kommer igjen. Nå er det hviletid for ord og Hedviger som Coacher fjell. Hun kan mormore litt og kose seg med kakao med krem 🙂 Eller bare gjøre det som faller henne inn (om det går).
    Klemmer en momorklem med kakaoduft 🙂

    Liker

Legg igjen en kommentar