Skattekista

Jeg har fått lov til å dele dette nydelige diktet av Britt-Randi Stenseth, som sier:

«Dette diktet skrev jeg til min sønn da han skulle konfirmeres. Alle er vi ei skattekiste med masse rart inni – bare noen orker å ha opp lokket og løfte litt på det som er bakom.

Dette var utgangspunktet for diktet – jeg ønsket å fortelle han at han er et utrolig verdifullt menneske for meg og at jeg vet at han har masse muligheter bare han tror på dem sjøl»  

Tusen takk til deg Britt-Randi, og riktig god helg til alle som er innom bloggen her!

SKATTEKISTA

Ei skattekiste vennen, har du inni deg.

Der finnes alt du har opplevd te nå på din vei!

Der finnes gleder og sorger, der finns tårer og tvil –

Der finn du leken med venner – latter og smil!

I kista di vennen, der finns vilje og tæl –

Der finnes nysgjerrigheta på ei voksenvæl.

Der finns guten som e no – og mannen som ska bli.

Vi vet alle at der finnes det et menneske som ønske å gi!

Men mest kjære vennen,sjer vi litjguten vår,

Han som tenke på andre og fram smilet vårt får!

Han som kikke litt skrått på oss når vi lure på….

Og som sei – at ja sjølsagt ska han gjør det – berre etterpå  😉

Vi e glad ti deg vennen – du e helt spesiell.

Og han pappa og je håpe at når du legg deg i kveld,

Vil du minnes den her dagen som en som va fin –

Og at vi alle har klart å gjør den te berre din!

Før du ska våttå det vennen – DU e ei skattekiste full.

Og den fineste skatten e ditt hjerte av gull 🙂

Klem fra mamma

Legg igjen en kommentar