Trenger du også briller?

Som barn fikk vi noen ganger besøk av besteforeldregenerasjonen. En av dem pleide å synge denne strofa til meg på sengekanten:

Jeg satte brillene på min nese

for å se om jeg kunne lese

Jeg leste så at det var umulig

å leve lykkelig foruten deg

Trallalallalalla jasså… 

Noen og enhver av oss kan i blant  trenge briller for å se sine aller nærmeste….  Noe å tenke på denne helga?  Uansett: Riktig god helg!

Briller

(Anbefaler forøvrig en rundtur på Nes og Helgøya, der disse brillene smykker plenen foran Tingnes Spiseri og Infoteket)

3 thoughts on “Trenger du også briller?

  1. Brillene sitter på nesa mi. Og de er gode å ha om en vil se ting klarere. I motsetning til filtre, som de fleste av oss også er utstyrt med. Inklusive undertegnede. Filtre som fungerer i forhold til hva jeg slipper inn og hva jeg slipper ut. Greie å ha i blant, selvfølgelig, men noen ganger kan de nok føre til av jeg går glipp av noe også. I motsetning til hva brillene fører til.

    Ha en fin helg.:)

    Bjørn

    Lik

Legg igjen en kommentar

