Senk skuldrene og pust dypt!

Jeg elsker høsten

Noen ganger løper jeg så fort at jeg løper fra meg selv. Og da snakker jeg ikke om løpeturer, men om livet og hverdagen. En gang leste jeg om et folkeslag som etter en lengre flytur, også i vår tid setter seg rolig ned i ankomsthallen og venter på at sjelen skal komme etter. Etter å ha snublet i egne bein noen ganger, har jeg lært meg bedre å lese de signalene som varsler meg om at det er på tide med time out. Jeg har kjent på disse signalene i det siste, og begynt å iverksette nødvendige tiltak.

I mitt liv kan de viktigste time out tiltakene kategoriseres i tre grupper: Ro (alenetid) , fellesskap med gode venner og familie, og frisk luft. Den siste helga har bestått av nettopp disse tre elementene. En topptur i vakkert høstlandskap med trivelig følge, en bacalaokveld i godt selskap og en hel alenesøndag til fri disposisjon for ryddevirksomhet på indre og ytre bane. Jeg kjenner at sjelen er i ferd med å komme etter.

Kroppen er en venn. Er du flink til å lytte til de signalene kroppen din sender deg? Og vet du selv hva du trenger?

Det er mye god helse i frisk luft og overblikk..

5 thoughts on “Senk skuldrene og pust dypt!

  1. Orda dine her er ei viktig påminning til oss alle vil eg tru. Time out-innhaldet kan vere så mangt.Eg er som deg glad i å kome meg ut i naturen, gjerne litt opp i høgda, treng ikkje vere superhøgt,men nok til å få denne kjensla av eit overblikk. Utsyn gir innsyn 🙂
    Stikkorda du har her gjekk rett inn hos meg, viktig viktig.

    Sola manglar her med meg i dag, men ser at ho prøver kome fram.Skal ta meg ein tur ut i det fri.
    Ynskjer deg ein god dag. Takk for at du skriv, trur eg les alt du legg ut 🙂

    Marieklem

    Lik

  2. Sånn er det med de storke og sterke, overmotet får en av og til ned i grus- TAKK for ordet overblikk, det er ett av ordene som for meg betyr hvile 🙂

    Lik

  3. Dette var fint å lese. Eg har sjølv blitt ganske flink å lytte til kroppen, men så gir kroppen min meg mange sterke signalar – blant anna å kjenne meg forkjøla, utan at eg er det. Lista mi for kva eg treng er ikkje så ulik din. Aleine-tid, familie-tid og ut på tur i skogen med hunden ved føterne mine. Det gir sinnsro.

    Lik

  4. Takk for hyggelige tilbakemeldinger! Har vært og er på farten denne uka, og sporadisk innom her. Det er også en måte å gi seg selv time out på… I dag har jeg hørt på to sterke menn og ledere som har delt sine erfaringer om utbrenthet med 13 andre ledere, det var en sterk opplevelse! De ga mange av de samme rådene om forebygging evt. reparasjon.. Kanskje kommer de på besøk i bloggen her en gang også 🙂

    Lik

Legg igjen en kommentar

