Elleve mormorspørsmål en sen tirsdagskveld

Jeg har fått en utfordring fra mormors klagemur i dag, og den har to deler. Først skal jeg svare på 11 spørsmål, deretter er det min oppgave å  lage 11 nye spørsmål som jeg utfordrer nye bloggere til å svare på. jeg vet ikke hvilken av utfordringene som er størst, men stuper ut i det . .

  1. Hvilken dag setter du mest pris på? Jeg setter mest pris på dager med innhold som gir mening, og der jeg selv er i balanse med omgivelsene.
  2. Hvilken matrett vil du ikke bli servert? Må innrømme at jeg strever litt med sild.
  3. Hvis du kunne bestemme i din by eller på ditt sted en dag, hva ville du endre? Da ville jeg bidra til at etablerere og kreative sjeler får forenklet hverdagen sin og arbeidsro til å skape det de brenner for.
  4. Hvilket framkomstmiddel liker du best? Den aller største opplevelsen er å stå bak en hundeslede, men framkomstmidlet er ikke like praktisk i alle sammenhenger…
  5. Hvor vil du bo når du blir gammel? Hjemme, der hjemme er når jeg blir gammel. Og jeg vil ha åpent hus!
  6. Hva er favorittmenyen din? Det er så mye godt i verden, det må være noe med mye grønnsaker og mye smak.
  7. Hva vil du ikke klare deg uten? Familien min..
  8. Hvordan vil du skille to menneskelige kamphaner? Ved å spørre dem om hva de oppnår ved å slåss.
  9. Hva vil du si, utenom navnet ditt, når du blir presentert for noen? Hei!
  10. Hvem ser du opp til? Mennesker som gjør så godt de kan.
  11. Hvordan har du det med slike spørsmål? Ambivalent.

Så var det mine spørsmål da, og så elleve stykker!

  1. Hva drømte du om å bli da du var liten?
  2. Hvordan er en perfekt maidag?
  3. Hva fikk deg til å begynne å blogge?
  4. Når slår du av TV?
  5. Hva er du skikkelig stolt av?
  6. Hvor er drømmereisemålet ditt?
  7. Hvis du skulle vært en annen for en dag, hvem ville du vært?
  8. Hva ville du pakket ned i ei piknik-kurv?
  9. Hva slags brettspill spiller du?
  10. Hva vil du at andre skal si om deg?
  11. Hvis du fikk velge en helt annen alder enn du har i dag, hva ville du valgt?

Jeg sender utfordringen videre til:

Hilde Merete om tanker, drømmer og mål

Ragnhild i Karavanseraiet

Hege i ohlala c’est la vie

Kjetil i Kjetils faglitterære blogg

Karl Halvorsen

Ståle i Ståles bildesafari

5 thoughts on “Elleve mormorspørsmål en sen tirsdagskveld

  1. Takker for kjapt og flott.
    Liker ikke sild?? Nei vel da. Skal ikke true på deg sild jeg.😆
    Alltid morsomt å se hva som blir svart.
    Ha en fin kveld på kvelden før dagen.🙂

    Lik

  2. Interessant å bli bedre kjent! Og takk for at du sender en av stafettpinnene videre til meg. Jeg skal gjøre mitt beste for å svare så fort som råd er, men det kan ta bittelitt tid. Og så er det mulig at jeg kopierer noen av spørsmålene!😉

    Lik

Legg igjen en kommentar

