Sen en tid tilbaka

Takket være en hyggelig fødselsdagsgave har jeg oppdaget Melissa Horn. Jeg lytter igjen og igjen, og oppdager stadig nye lag. Hun er ung og vakker, men skriver og framfører med en slik dybde og livserfaring at det gir meg gåsehud. I Norge er hun kanskje mest kjent for Kungsholmens hamn, som hun har framført i forbindelse med Utøya-markering på norsk TV.

Jeg har  lyst til å dele Sen en tid tilbaka fra albumet Långa nätter med dere.

 

 

Sen en tid tilbaka
har jag varit trött
forsökt att vara allt på samma gång
så mycket man kan göra
och borde och vill
mitt i allt så ska man räcka til

Sen en tid tilbaka
har jag varit tom
och forsökt att hitta spår som leder rätt
ja det finns så mycket måsten
att va’ bra på det man kan
och mitt i alt så ska man vara sann

Jag har ändrat i mit rum
köpt nya möbler
och samlat damm på min gitar
för allting jag skriver, det blir ändå för kort
och allt som er bra med mig
har jag förmågan att glömma bort

Sen en tid tilbaka
har jag varit tyst
och forsökt att känna etter hur det känns
ja man gör som alla andra
och forsöker att bli van
men jag har tröttnad på att vara likadan

Senn en tid tilbaka
har jag känt mig svag
och forsökt att vara nån til lags
ja man kämpar för et plats
som passar både här och där
og snart så har man glömt hvem man er

Jag har ändrat i mitt rum….

Sen en tid tilbaka
har jag tänkt såhär
og innsett att jag måste börja om
ja jag har kämpat för en plats
som passar både här och där
men snart så skal jag hitta den jag er

Jag har ändrat i mit rum
köpt nya kläder
och samlat damm på min gitar
men i alt vad jag tar på mig
känner jag mig alltför kort
och allt som er bra med mig
har jag förmågan att glömma bort

5 thoughts on “Sen en tid tilbaka

  1. Takk for sangen. Veldig fint dette. Bra tekst også.
    Både stilen, stemmen og teksten minner meg om Marie Bergman. Noen får ord fra en av hennes sanger, dukket opp: Og jag inte räcker til.
    Samme tema tror jeg

    Lik

  2. Tilbaketråkk: Det skulle ikke vært lov… | fjellcoachen

Legg igjen en kommentar

